Ervaringen

Carlijn week 1

Dag 1…

Gisteravond alles klaar gezet zodat ik alles zo kon pakken vanochtend .

En dag met lekkere producten . Die een vol gevoel geven en hongergevoel niet aanwezig .

Veel water gedronken , groene thee… en kop zwarte koffie.

Tussendoortjes zijn lekker en als deze op hebt heb je vol gevoel .

Enige wat ik wel merk hoe zucht ik heb naar zoetigheid . Althans wil niet snoepen maar lichaam reageert op het niet krijgen van suikers.. wat lichte hoofdpijn en wat onrustig .

Maar goed te doen. En dat is puur de ontwenning van suiker . En het besef hoe verslavend deze stof dus is.

Normaliter pak ik vaak de auto als ik cliënten thuis ga bezoeken, maar voor de verandering maar een keer de fiets gepakt .

Vanavond maar even in de “chill modus”…

Dag 3….

Na de start met powerslim heb ik gemerkt dat mijn lichaam hier ook op ging reageren. Kreeg last van hoofdpijn, diarree en enigszins lichtelijk ontvlambaar.

Hierover contact gehad met mijn coach. Zijn toch echt verschijnselen die passen bij detox van suikers. weer met volle moed begonnen. Netjes alles klaar gelegd voor de hele dag. En toen kwam uitnodiging van mijn vriend: Zullen we vanavond uit eten met vrienden?

Normaliter is het antwoord gelijk “ja !”. Maar ook gelijk besef dat ik niet alles maar kan eten en bestellen. En is uit eten gaan dan nog wel gezellig en leuk en vooral lekker?

Op de app met coach gesproken wat ik dan zou kunnen eten. Maar ook besproken dat het wel een beproeving zou kunnen worden.

Afgesproken dat ik voor vis zou kiezen met wat sla. Dan zit je altijd goed.

De avond liep toch anders dan gepland, want we besloten thuis te gaan eten. Maar dan zou de rest wel pizza gaan bestellen.

Dat zou toch makkelijker moeten zijn? Zelf de keuken in gedoken en kipfilet met salade voor mezelf klaar gemaakt.

En daar zitten we dan aan tafel. Iedereen met heerlijke pizza voor zich en ik met stukje kip en salade. Maar mijn doorzettingsvermogen is groter op dit moment dan mijn bekende “vraatzucht”.

Merkte wel op dat ik soms verlekkerd naar de pizza kon kijken. En die pizza korsten… die vind ik zooooo lekker. .

Na het eten zijn we vertrokken naar voetbal. Daar kwamen de schalen bitterballen voorbij. Mijn snackhand wilde pakken, maar mijn brein houd mij scherp. Echt met jezelf in gesprek gaan. Daarna iedereen aan de borrel en ik braaf met mijn glas water. Ik drink in principe niet, maar een colaatje die lust ik zeker. Maar de verleidingen kunnen weerstaan. Maar deze week even pas op de plaats qua triggers. Want jeetje dat kostte energie. Continue jezelf in je hoofd begrenzen. Maar het is me gelukt.

Ook mijn darmen zijn weer wat meer tot rust, maar lichtelijk hoofdpijn. Maar wel te doen.

Mijn advies zou zijn voor anderen om die verleidingen toch in de eerste periode niet teveel op te zoeken. Je beleeft het anders en je bent ook aan het ontwennen/detoxen van alle suikers die je naar binnen hebt gegooid. Trots op mezelf dat het gelukt is!

Dag 4…

Weer vol goede moed opgestaan en heb t gevoel dat ik al iets “lichter “ben, maar mijdt de weegschaal. Moet ook geen obsessie worden. Woensdag namelijk eerste weegmoment en dan kijken wat het resultaat is van mijn eerste week powerslim.

Wat ik wel merk dat ik wel iets meer energie lijk te hebben en mij minder “gejaagd” vol. Geen suiker dipjes die ik normaliter wel elke dag had. Een suikerdip is meestal heel onprettig. Gebrek aan energie, futloos voelen. Alsof je ogen dicht vallen. Dit heb ik nu niet en dat ik prettig.

De hoofdpijn is ook verdwenen en mijn ontlasting is normaal.

Aangezien ik uitgeslapen heb alles in de dag wat opgeschoven, maar mij gehouden aan het schema.

In de avond heb ik een zelf uitgekozen maaltijd gemaakt. Waarin ik mij wel houd aan de dosering die aangegeven staan in het boek, maar zelf creatief kan zijn.

Een heerlijke mix gemaakt van garnalen, tomaat, ui en klein beetje roomkaas light op een bedje van veldsla. Ik moet zeggen: heerlijk!!! En een vol gevoel.

Wat ik fijn vind aan powerslim en de startbox dat het je goed weg helpt. Je krijgt inzichten in wat je eet . Maar ik eet ook veel bewuster en gezond. En geloof me: het vult enorm. Ik loop niet rond met een honger gevoel! Al met al krijg ik de smaak steeds meer te pakken.

Mijn dagmenu voor morgen al klaar gezet zodat ik alles zo kan pakken als ik naar mijn werk vertrek.

Op naar dag 5…..

En wat helpt is de appjes met mijn coach. Even delen wat ik eet. Hoe het gaat. En ook vanuit haar berichtjes om mij te motiveren.

Dag 5….

Volle goede moed begonnen en dat vast weten te houden. Geen hongergevoel en tussen de middag een lekkere salade.

Fiets gepakt om cliënt te bezoeken. Gelijk stuk lichaamsbeweging te pakken.

Voel me rustig en geen suikerpieken of dalen meer! Na dag werken niet meer zo vermoeid. Nog energie over ! Dat is echt een verandering ! Op naar dag 6. Wordt steeds leuker en makkelijker . Vooral omdat je je goed voelt en steeds beter gaat voelen…

Dag 7…

Volle goede moed de dag weer begonnen met een lekker ontbijt van powerslim. Een crepe appel.

Mijn vraatzuchtige Carlijn denkt: jeetje moet ik het hier dan mee doen als onbijt?

Maar halverwege het eten van crepe zat ik al helemaal vol. Dus met een volle maag en vol gevoel richting eerste dag van mijn opleiding.

Gisteravond alles al klaar gezet zodat ik niets zou vergeten mee te nemen naar school.

Op school aangekomen in de kantine een flesje water gehaald. In de schoolkantine is van alles te verkrijgen, allemaal dingen die ik normaliter zo naar binnen zou schrokken. Van gevulde koeken tot chocola en worstenbroodjes.

Maar omdat ik zo vol nog zit van het ontbijt geen moeite om deze dingen te laten liggen.

Bezig met docent en nieuwe klasgenoten kregen wij een opdracht mee om in groepjes samen te gaan werken aan een opdracht. Om de groepen evenredig te verdelen deelde de docent M&M’s uit. Zodat de kleur van de m&m die je kreeg dat dit dan groepje vormt met andere studenten.

Deze gelijk weg gegeven. Want op eten dat doe ik niet. Wat helpt is continue weten wat je eet. Ik kan de M& M op eten, maar dit heeft effect op bloedsuikerspiegel en wil dan meer. En ik voel me nu veel stabieler en energieker dat het het mij niet waard is om nu uit de bocht te vliegen.

Tijdens de lunch haal ik mijn meegenomen salade uit de tas. Met sla, komkommer en kipfilet en heerlijke bbq croutons van powerslim. De meesten vliegen naar de kantine en halen cola, worstenbroodje of frikandellen broodje. Ik kijk ernaar en ben mij ervan bewust dat ik ook die eter in mijn heb. Die alles maar naar binnen stopt. Maar ervaar en voel hoeveel beter ik me nu voel nu ik dat niet doe. En vooral het besef dat ik anders eet, maar ook echt lekkere dingen. Die me energie geven en niet kosten.

Op gegeven moment kondigt de docent het “chocoladekwartiertje”aan. Ze legt uit dat iedereen rond een uur of 15:00 meestal een dipje heeft en dat dan even een chocolaatje even net dat stukje extra energie geeft om de dag af te ronden. De hele groep ging hiermee akkoord. Ik ook, maar wel met de mededeling dat ik dan een stuk komkommer neem ipv chocola. Dat ik bewust geen suikers eet nu . Daar werd positief op gereageerd. En voor mij wordt dan iedere week een stuk komkommer meegenomen.

Vanuit school naar Margaux gereden voor mij eerste weegmoment. Ik voel me wel slanker. Vooral in mijn taille, maar probeer voorzichtig optimistisch te zijn. Ik heb mij strikt gehouden aan het eten wat powerslim aangeeft. Ik heb niet gesmokkeld en ook meer bewogen dat ik normaliter doe.

In het boekje staat dat vrouwen gemiddeld tussen de 1 tot 1,5 kilo afvallen. En mannen 2 kilo. Dus hoop toch echt op die 1 kilo.

Met mijn ogen dicht gaan staan op de weegschaal en hoor vanuit margaux al een enthousiast geluid komen. Ik doe mijn ogen open kijk op de weegschaal: 2 kilo afgevallen!!!

Ik ben trots op mezelf. Ik ben er voor gegaan en heb de adviezen opgevolgd, maar mij ook bewust van de detox waar ik ik kon schieten. Hoofpijn gehad, chagerijnig. Beetje overprikkeld en onrustig, maar de laatste dagen is dat verdwenen. Pure detox van alle suikers die ik naar binnen werk.

Het powerslim programma helpt je goed. En de producten zijn gezond en zeer voedzaam en daardoor goed vol te houden. Er zijn genoeg uitdagingen geweest, maar dan was Margaux ook daar op de app om samen dit te bespreken. Even extra motiverend gesprekje. Even samen stil staan bij wat suikers doen. En hoe ik me nu voel.

Ik ben ook bewust meer gaan bewegen. De fiets pakken ipv de auto. Stukken wandelen. Niet de lift op het werk, maar de trap.

En iedere dag met volle moed weer de stap maken.

Misschien vind je dit blog ook interessant...